Badania naukowe

ZAWIESZENIA STEROWANE W SAMOCHODACH:

  •  komputerowa symulacja pracy zawieszeń sterowanych i ich wpływu na dynamikę samochodu,
  •  zawieszenia półaktywne - algorytmy sterowania - analiza i projektowanie,
  •  kryteria sterowania zawieszeniami w zakresie komfortu i bezpieczeństwa,
  •  zintegrowane sterowanie dynamiką samochodu,

DYNAMIKA UKŁADU NAPĘDOWEGO SAMOCHODU Z AUTOMATYCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW:

  • badania drogowe warunków pracy samochodu z automatyczną skrzynią biegów,
  • stanowiskowa symulacja odtwarzająca warunki pracy ukłądu napędowego z automatyczną skrzynią biegów (projektowanie algorytmu sterowania symulacją i części wykonawczej stanowiska),
  • komputerowa symulacja pracy stanowiska symulującego warunki pracy układu napędowego z automatyczną skrzynią biegów,

BADANIA EKSPERYMENTALNE I SYMULACYJNE DYNAMIKI SAMOCHODÓW:

  • metody badań eksperymentalnych,
  • procedury przetwarzania danych pomiarowych,
  • implementacja modeli dynamiki pojazdów do badań symulacyjnych off-line w środowisku Matlab/Simulink,
  • implementacja modeli dynamiki pojazdów do badań symulacyjnych w czasie rzeczywistym w środowisku Matlab/Simulink  (symulacja ze sprzętowym sprzężeniem zwrotnym - HIL).

UKŁADY STEROWANIA DYNAMIKĄ SAMOCHODÓW:

  • badania symulacyjne off-line pracy podstawowych algorytmów sterowania dynamiką samochodów,
  • badania stanowiskowe pracy systemów sterowania dynamiką samochodów - symulacja stanowiskowa środowiska pracy dla sterownika systemu ABS (symulacja HIL).

MODELOWANIE ZUŻYCIA ENERGII I ŁADOWANIA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH:

  • opracowanie modeli symulacyjnych mikro- i makroskopowych zapotrzebowania na energię dla celów napędowych i pozanapędowych samochodów elektrycznych,
  • opracowanie modeli ładowania samochodów elektrycznych dla potrzeb planerów podrozy
 
Copyright C 2008. All rights reserved.